VlieglesDeal
Over VlieglesDeal
VlieglesDeal brengt luchtvaartliefhebbers en vliegscholen dichterbij elkaar door het eenvoudig boeken van vlieglessen mogelijk te maken.
De opdracht
Vlieglessen voor particulieren: het is uniek, spraakmakend en perfect voor een dagje uit. Met de vlieglessen van VlieglesDeal kan iedereen voor een uurtje piloot zijn. Naast het vermarkten van deze vlieglessen, beschikte de eigenaar ook over een webshop met luchtvaartproducten, waar hij hulp voor nodug had.
Door middel van slimme en gerichte targetingtechnieken weten onze specialisten hoe zij vliegtuigliefhebbers bereiken. En geloof ons, die zijn er genoeg!
Digital Advertising
Voor VlieglesDeal zijn wij verantwoordelijk voor de Digitale Advertenties. Dat doen wij in Google, Facebook en Instagram. Met een gemiddelde ROAS van 693% in de afgelopen twee jaar hebben deze advertenties sterk bijgedragen aan de groei van het bedrijf. Wat interessant is om te zien, is dat de advertentiestrategieën binnen Social, Google en via marketplaces complementair aan elkaar waren. Wij leggen je graag uit waar dat uit is gebleken.
Een complementaire strategie
Dat verschillende online kanalen elkaar kunnen versterken is geen geheim. Het inzichtelijk maken daar van, is echter vaak een uitdaging. Bij VlieglesDeal was het zó duidelijk, dat bewezen werd dat Social Advertising bijdraagt aan het creëren van zoekintentie en een algehele koopintentie.
Via de webshop van VlieglesDeal werden sleutelhangers verkocht die afkomstig waren uit de romp van een oude Boeing 747 van KLM. Diezelfde sleutelhangers verkocht de eigenaar op bol.com. Het eerste zoekresultaat in Google bij het zoeken van deze sleutelhanger, was het product op bol.com. Het tweede zoekresultaat was de webshop van VlieglesDeal.
Het resultaat
Op het moment dat de advertenties gepubliceerd werden in Facebook en Instagram, stegen zowel de aankopen op de webshop, als op bol.com. Dat terwijl de landingspagina’s enkel leidden naar de webshop van VlieglesDeal.
Doordat de aankopen op bol.com zó hard stegen, wilden we testen of dat daadwerkelijk door onze Social advertenties kwam. Wij stelden een pauze van twee dagen in, binnen de campagne. Het gevolg? Er werd twee dagen niks verkocht op bol.com (en ook niet op de webshop).
Aan de hand van de advertenties in Social, kochten liefhebbers het product op de webshop, maar steeg het zoekvolume naar het product in Google ook explosief. Omdat bol.com het eerste zoekresultaat was waar het product te vinden was, stegen de aankopen in bol.com mee.
Uiteindelijk zijn we op die stijging in het zoekvolume in gaan spelen met Google Advertising. Het verkopen van zowel vlieglessen als de unieke sleutelhanger hebben wij kunnen opschalen van niks, naar bijna 200 aankopen iedere maand.